درباره ما

تیری جین چگونه به وجود آمده؟


تیری جین کیست؟

تیری جین یک برند ایرانی است که در حال حاضر در زمینه تولید و عرضه پوشاک در کشور ایران فعالیت دارد و صاحبان آن 3 برادر می باشند.

این برند متعلق به شرکت تن پوش آیتین جامه می باشد و کلیه حقوق مادی و معنوی آن تحت نظر این شرکت مدیریت و نظارت می گردد.

تولد تیری جین:

این برند در بهمن ماه سال 1392 متولد شد و در اردیبهشت سال 1393 اولین محصول خود را با نام تیری جین ، تولید و روانه بازار کرد.

دلیل انتخاب نام تیری جین:

بهمن ماه سال 1392 سه برادر با نام مهدی، عباس و ابوالفضل علی گلی تصمیم گرفتند برندی را با نام THREE JEANS راه اندازی نمایند. دلیل این نامگذاری این بود که آنها 3 برادر بودند و گزینه سه جین (تیری جین) نامگذاری مناسبی به نظر می رسید. این اسم مورد تایید هر 3 برادر قرار گرفت و از اردیبهشت 1393 برندی با این نام متولد شد.

زندگی نامه تولید برند:

این 3 برادر مدت 3 سال سابقه فروش لباس در لاین عمده فروشی را داشتند (به اصطلاح بازاری شاگرد مغازه یا همون فروشنده) و اطلاعات بسیار اندکی در خصوص تولید پوشاک داشتند. سال 1393 با اندک پولی که در این 3 سال جمع کرده بودند برند تیری جین را متولد کردند و با 500 متر پارچه جین کار خود را شروع کردند.

این 500 متر پارچه کاملا تبدیل به شلوار جین شد و فروخته شد. پارت بعدی 1000 متر پارچه خریداری کردند (500 متر پارچه که تبدیل به شلوار شده بود با سود خود برگشت و توان خرید 1000 متر پارچه را به برادران داد) و پارت سوم 1500 متر و همینطور شروع کردند به رشد دادن تعداد محصولات خود.

سال اول کار ساعت 7 صبح شروع به کار می کردند و تا 10 شب بدون وقفه کار میکردند. یکی از برادران کار فروش را انجام میداد. برادر دیگر با خیاط ها در ارتباط بود و برادر سومد تامین مواد اولیه را برعهده داشت. این تقسیم وظایف در چند سال اول ثابت نبود و بین برادران جابجا میشد زیرا هنوز نمی توانستند به صورت دقیق و درست سلایق و استعداد های خود را شناسایی کنند و هم چنین می خواستند هر سه در تمامی زمینه ها تجربه و دانش کسب کنند لذا پست ها به صورت دوره ای تغییر میکرد.

3 سال اول روال کار بدینگونه بود که مواد اولیه (پارچه، اکسسوری) را خریداری می کردند و به خیاط های بیرون بر (اصطلاحا مزدی دوز) می دادند و آن خیاط ها لباس را دوخته (طبق درخواست برادران) و تحویل می دادند و اجناس فروخته می شدند. بعد از گذشت 3 سال برادران تجربه و دانش کافی جهت راه اندازی یک خط تولید را کسب کرده بودند و حال وقت آن شده بود که خودشان به صورت مستقیم تمام چرخه را در دست گیرند (از تولید تا فروش).

فروردین ماه سال 1396 برادران اولین تولیدی خود را در منطقه باقرشهر تهران (حومه شهر تهران) راه اندازی کردند. مساحت این تولیدی جمعا 300 متر بود و حداقل تجهیزات جهت تولید را دارا بود. پس از گذشت 6 ماه تعداد افراد مشغول به کار در تولیدی به 25 نفر رسیده بود و دیگر نیازی نبود که کار به مزدی دوز داده شود. بعبارتی با ایمان و تلاش توانستند کل نیاز فروش خود را مستقیما خودشان تولید کنند.

پس گام اول در زمینه تولید را برداشته بودند. گام دوم افزایش کیفیت تولید بود. با گذشت زمان و افزایش تجربه برادران و همچنین اضافه شدن نیرو و تجهیزات شروع به افزایش کیفیت محصولات خود کردند. همانطور که کیفیت را بالا می برند به همان تناسب فروش نیز در حال افزایش بود و همین امر باعث شد اواخر سال 96 فضای کاری شان کوچک شده بود و مجبور بودند تولیدی بزرگتری داشته باشند.

اویل سال 1397 برادران محل تولیدی را تغییر دادند و یک تولیدی با مساحت 1000 متری را اجاره نمودند. اوایل سال 1399 یک تولیدی به مساحت 2000 متر تاسیس کردند و همین روند رشد را ادامه دادند.

زندگی نامه فروش:

اولین محل فروش و توزیع محصولات واقع در بازار بزرگ تهران ، پاساژ سرای ملی و نوع فروش محصولات به صورت عمده فروشی بود. بوتیک ها، مزون ها و … محصولات با برند تیری جین را مستقیما از خود برادران خریداری می کردند و هر شخص با توجه به شرایط و سلیقه خود (اینکه در چه منطقه ای است و چه نوع مشتریانی دارد) اجناس را به فروش می رساند. 6 سال اول فعالیت برند ، برادران نوع فروش خود را فقط به صورت عمده فروشی انجام می دادند و هیچگونه فروش مستقیم به مصرف کننده را نداشتند.

یکی از بزرگترین ایرادات این نوع فروش ، عدم شناخته شدن برند تیری جین بود. زیرا مصرف کننده ها محصولات با نام تیری جین را از بوتیک ها و مزون های مختلف خریداری می کردند که قاعدتا آن بوتیک ها و مزون ها به صورت مولتی برند فعالیت داشتند و این امر باعث می شد که مردم و بعبارتی مصرف کننده ها برند تیری جین را به درستی نشناسند. (روش فروش از طریق واسطه همیشه باعث عدم معرفی صحیح برند می شود)

اما این روش کاری مزیتی هم داشت و این بود که به برند و برادران قدرت این را داده بود که بتوانند با تیراژ بالا جنس تولید و توزیع کنند. اما پس از 6 سال دیگر وقت آن رسیده بود که محصولات برند به صورت مستقیم (و بدون واسطه) به مصرف کننده ها برسد.

برادران اولین شعبه تک فروشی خود را به صورت مزون شروع کردند. یعنی به جای اینکه فروشگاه یا مغازه بگیرند تصمیم گرفتند که یک ساختمان اداری اجاره کرده و سبک فروش مزونی را راه اندازی کنند. لذا یک ساختمان 2.5 طبقه اجاره کرده و طبقه اول آن را شو روم کردند. طبقه دوم به انبار، استودیو و فروش آنلاین اختصاص داده شد و طبقه آخر (نیم طبقه) به کاستوم لاین و طراحی اختصاص داده شد.

در حال حاضر تنها شعبه مستقیم برند همان مزون می باشد و به زودی تعداد تکفروشی ها و مزون ها افزایش خواهد یافت (در تهران و شهرهای دیگر).

همچنین فروش حضوری و غیر حضوری برند فعال می باشد و مصرف کننده ها میتوانند از کانال های مختلف خرید تکی یا عمده از برند نمایند.